Gelişimsel Dil Bozukluğu
Gelişimsel dil bozukluğu

Gelişimsel dil bozukluğu, konuşmanın çocukta bir bilişsel ya da motor bozukluk olmaksızın gecikmesi durumudur. Bu durum, ifade edici dilde görülebileceği gibi alıcı ve ifade edici dilin her ikisinde de görülebilmektedir. 2-4 yaş arasındaki 5 çocuktan birinde görülür.

24 aylık bir çocuğun 50 kelimeden daha az sözcük dağarcığının olması ve iki sözcüklü dil ifadeleri oluşmamış olması, çocukta dil gecikmesi olduğunun başlıca göstergelerinden birisi olarak kabul edilmektedir. Dil gecikmesi, aileler tarafından “zamanla konuşur” düşüncesi yüzünden önemli bir dezavantajdır.

Çocuklarda Gelişimsel Dil Bozukluğu Nasıl Anlaşılır?

  • Akran etkileşiminde zorluk,
  • Çoğunlukla isim kullanma, eylem kullanımında sınırlılık,
  • Sınırlı sayıda ünsüz kullanımı,
  • Kendini ifade ederken kelimelerden daha çok işaretle ifade etmeye çalışma,
  • Uygun davranışlar ve sosyal becerilerinde akranlarına kıyasla gözle görülür farklılıklar

gelişimsel dil bozukluğu olan çocuklarda sıklıkla rastlanan durumlardır.

Tüm bunlara ek olarak konuşma gecikmesi; özgül dil bozukluğu, otizm, öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu, entellektüel yetersizlik ve diğer gelişimsel bozuklukların öncül belirtilerinden biri olabilmektedir.

Gelişimsel dil bozukluğu terapisi

  • Kişiye uygun bir terapi planı oluşturmak için formal ve informal değerlendirme test araçları kullanılır,
  • Seçilen terapi yöntemi, klinisyen merkezli, çocuk merkezli ya da her ikisi olabilir,
  • Çocuğun ortak ilgi, sıra alma ve oyun oynama becerileri desteklenerek dil gelişimi hedeflenir,
  • Hangi terapi yöntemi seçilirse seçilsin, çocuğun semantik, sentaktik, morfolojik, pragmatik dil becerilerinde gelişim hedeflenir.

Gelişimsel dil bozukluğu terapisinde uygulanan terapi yöntemleri

  • Milleu Teaching,
  • Hanen,
  • Focus Stimilation

LÜTFEN DİKKAT! Bu internet sitesi yalnızca bilgilendirme amaçlıdır. Lütfen YASAL UYARI sayfamızı inceleyiniz. Bu konudaki tüm sorumluluk ziyaretçiye aittir.